Suomen Jätskiauto Oy:n kokemukset SSM Etusuorasta
IROResearch tutki toukokuussa ilmestyneen SSM Etusuoran huomioarvon. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää mainoksien huomaamista, sen sisältöön tutustumista ja sen aikaansaamaa ostokiinnostusta. SSM Etusuora on tammikuusta 2025 lähtien ilmestynyt Suomen Suoramainonnan uusi tarjouslehti, joka lähetetään 1,82 miljoonaan kotitalouteen Suomessa. Sen kontaktiestimaatti on n. 2,84 miljoonaa ihmistä. Lisää SSM Etusuorasta ja sen tutkimuksen sisällöstä voit lukea tästä linkistä.
Huomattava positiivinen vaikutus myyntiin SSM Etusuoran avulla
Yksi toukokuun lehdessä mainostaneista oli Suomen Jätskiauto Oy, joka hyödynsi SSM Etusuoraa osana valtakunnallista markkinointiaan. Kampanjan huomioarvo tutkimuksen mukaan oli ällistyttävän hyvä:
- 41 % tutkimukseen osallistuneista muisti saaneensa SSM Etusuoran
- 81 % SSM Etusuoran muistaneista tutustui sen sisältöön
- 78 % SSM Etusuoraan tutustuneista muisti Jätskiauton mainoksen
- 38 % koki ostokiinnostusta mainoksen perusteella
Anna Aittoniemi, Suomen Jätskiauto Oy:ltä, kertoo:
”Etusuora on ollut Jätskiautolle raikas lisä digitaalisen ja muun markkinoinnin tukena ja on sopinut meidän kokonaismarkkinointiimme hyvin. Etusuoran suurena etuna on sen laaja jakelupeitto lähes koko Suomessa. Olemme valtakunnallinen ketju, joten meidän konseptiimme etusuora toimii hyvin.”
”Markkinoimme etusuorassa erilaisia kuponkitarjouksia ja tätä kautta huomasimme, että etusuoran vaikutus oli positiivinen suoraan myös myynnissä. Lisäksi huomasimme nettisivukävijöissämme kävijämäärän nousun päivänä, jolloin etusuora ilmestyi sekä useampana päivänä etusuoran ilmestymisen jälkeen. Mainoksemme siis selvästi myös huomattiin etusuorassa.”
Yhteenveto
SSM Etusuora osoittautui tehokkaaksi kanavaksi Jätskiauton kampanjassa tuoden näkyvyyttä, herättäen ostokiinnostusta ja vaikuttaen suoraan myyntiin. Laaja jakelu ja kohdennettu sisältö tukivat erinomaisesti Jätskiauton valtakunnallista markkinointistrategiaa.