Skip to main content

SSM on tarjonnut yli 35 vuoden ajan suunnittelu- ja jakelupalveluita, niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti. SSM toimii myös useiden kansainvälisten yritysten jakelijana Suomessa.

Suoramainonta on tehokas mediakanava, jonka suosio on säilynyt digitaalisessa murroksessa. Suomalaiset kotitaloudet arvostavat käsin kosketeltavaa ja kotiovelle toimitettua viestiä. Suora huomioidaan, sitä luetaan ja se jättää muistijäljen.

SSM:n jakeluverkon läpi menee vuosittain, osoitteettomasti kohdistettuna, 600 milj. jakelutuotetta (v. 2022) mm. esitteitä, asiakaslehtiä sekä julkisia tiedotteita. Kattavalla SSM:n jakeluverkolla tavoitetaan viikottain 2,15 milj. kotitaloutta. SSM-ketjun jakeluyritykset työllistävät Suomessa yli 4 500 mainosten- ja lehdenjakajaa sekä lukuisia muita -vakituisia- jakelun- ja suoramainonnan ammattilaisia.

Suomen Suoramainonta Oy kuuluu Keskisuomalainen-mediakonserniin.

  • Perustettu 1987
  • Tavoittaa kotitalouksia 2,15 milj.
  • Liikevaihto 25 m€
  • Päätoimipaikka Vantaa
  • Työntekijöitä 200
  • Jakajia 4 500
  • Alueellisia jakeluterminaaleja 37
  • Paikalliset jakeluyhtiöitä 15
  • Jakeluautoja 100
Olemme vastuullinen kumppani. Lue lisää…

Suomen vanhin ilmaisjakelulehti on yhä tänään ilmestyvä ja jo vuonna 1957 perustettu Tamperelainen. Tamperelainen-lehden on perustanut ”lehtikeisarina” tunnetuksi tullut Urpo Lahtinen, joka toimi myös lehden päätoimittajana. Oman kotialueen ajankohtaisista uutisista kertovia kaupunkilehtiä jaetaan yhä suomalaiskoteihin. Lisäksi jaetaan kohdennetusti myös alueellisia- ja valtakunnallisia tarjousesitteitä. Suomen Suoramainonta Oy (SSM) on jakanut mainoksia, ilmaisjakeluna toimitettavien kaupunkilehtien kanssa, jo 1980-luvulta lähtien. Kaupunkilehtien lukijapeitot ”liikkuvat” lehdestä riippuen 80–98 % välillä, mihin pääsee myös osa säännöllisesti toimitettavista suoramainoksista.

Palvelujen kehittäminen ja laajentuminen

SSM:n jakeluverkko laajentui 1980- ja 1990-luvulla, jolloin yhtiön palveluja kehitettiin tehostetusti. Yhtiö toimi usean vuoden ajan menestyksellisesti Franchising-ketjukonseptilla, jakeluverkon laajentuessa yhdessä sitoutuneiden SSM:n yrittäjien kanssa.

SSM kehittää jatkuvasti palveluitaan

SSM kehittää jatkuvasti palveluitaan yhteistyössä asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa. Yritys tarjoaa jakelupalvelun lisäksi myös muita suoramainonnan palveluita. Hyvällä suunnittelu- ja kohderyhmäpalvelulla voidaan varmistaa, että viesti tavoittaa oikeat vastaanottajat. SSM-ketjuun kuuluvat yritykset toimivat yhtenäisen konserniliiketoimintamallin mukaisesti. Suomen Suoramainonta Oy on Asiakkuusmarkkinointiliiton (ASML) sekä European Letter Box Association (ELMA) jäsen.

  • 1990 SSM kuului Nobiscum-sijoituskonserniin.
  • 1992 SSM siirtyi Janton Oy:n omistukseen, johon kuuluivat mm. suositut kaupunkilehti Alueuutiset ja City-lehti. Janton-yhtiöstä muodostui ”yhteistyömosaiikki” 1990-luvulla ja se omisti mm. jakeluyrityksiä yhdessä Suomen Postin kanssa.
  • 2003 Bank of American Euroopan pääomasijoitusyhtiö BA Capital Partners Europe teki kaupat suurimpien omistajien kanssa Janton Oy:n osakkeiden ostosta.
  • 2019 Keskisuomalainen Oyj osti Suomen Suoramainonta Oy:n.
Yhteystiedot

Tilaa suora tai pyydä tarjous

Suora.net-kampanjasuunnittelutyökalu