Skip to main content

IRO Research and Consulting teki tutkimuksen SSM Etusuoran huomioarvosta

 

Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää SSM Etusuoran toukokuun numeron (ilmestyi 14.5.) vastaanottoa mainoskiellottomissa kotitalouksissa SSM Etusuoran jakelualueella. Tutkimus selvittää mainosesitteen huomaamista, sen sisältöön tutustumista sekä sen aikaansaamaa ostokiinnostusta. Näiden tietojen perusteella esitetään kontaktiestimaatit, eli väestöön suhteutetut arvot huomaajien, tutustujien ja ostamisesta kiinnostuneiden lukumääristä.

Tiedonkeruumenetelmänä käytettiin sähköposti-informoitua internetkyselyä. Tutkimuksen otos, 300 vastaajaa, on muodostettu valtakunnallisesti edustavasta IroNet -paneelista. Haastattelut tehtiin IroNet -järjestelmällä 15. – 18.5.2025.

Tutkimukseen hyväksyttiin vastaajiksi 18 – 79 -vuotiaat suomalaiset, joilla ei ole postilaatikossa mainoskieltoa ja jotka olivat saaneet kyseessä olevan SSM Etusuoran jakelupäivän mainosnipun ennen kyselyyn vastaamista. Vastausaineisto on painotettu iän ja sukupuolen mukaan vastaamaan väestöä.

Tiivistelmä tuloksista

 

  • SSM Etusuoran huomioarvo: 41 % (1 166 000 ihmistä) mainoskiellottomista 18 – 79 -vuotiaista muisti saaneensa SSM Etusuoran
  • SSM Etusuoraan tutustuminen sen muistaneista: 81 % (944 000 ihmistä) (vastaaja itse tai muu taloudesta)
  • SSM Etusuoraan painettujen tai sen mukana samassa mainosnipussa jaettujen mainosten aikaansaama ostokiinnostus verkkokauppaan tai myymälään netto 38 % (293 000 ihmistä)

Tutkimustulokset

 

Alapuolella tarkempia tuloksia IRO:n teettämästä tutkimuksesta esitettyihin kysymyksiin. Klikkaamalla kuvaa saat sen auki isompana.

Muistaminen

Huomasitko, että talouteesi tuli tiistaina, keskiviikkona tai torstaina (13. – 15.5.) jaetun mainospostin mukana SSM Etusuora niminen mainosesite?

Tutustuminen

Tutustuitko itse tai tutustuiko joku muu taloudessasi SSM Etusuoran sisältöön vai heitettiinkö se avaamatta paperinkeräykseen?

Ostokiinnostus

Herättikö jokin tai jotkut SSM Etusuoraan painetuista tai sen mukana jaetuista mainoksista kiinnostusta mennä ostoksille mainostajan myymälään tai verkkokauppaan? Heräsikö oma kiinnostuksesi tai kiinnostuiko joku muu taloudessa?

Yhteystiedot

Tilaa suora tai pyydä tarjous

Suora.net-kampanjasuunnittelutyökalu