Suunniteltaessa arjen hankintoja tai perhehankintoja n. 90 % ihmisistä tutustuu heille jaettuun suoramainontaan ja yli puolelle heistä on suoramainonnasta hyötyä. Suoramainokset muistetaan paremmin ja pidempään kuin perinteiset lehti-ilmoitukset. Osoitteeton suoramainonta on tämän johdosta säilyttänyt ja myös parantanut asemaansa digitalisoituvassa yhteiskunnassa; kuluttaja saa tiedon niin kivijalkakauppojen kuin verkkokauppojen tarjonnasta.
Suoramainonta mediana
Paperille painettuihin ja kotiin jaettuihin mainoksiin suhtaudutaan tutkimusten mukaan paljon myönteisemmin kuin useimpiin muihin mainosmuotoihin.
Suora toimii
Oikein kohdennettu
Kohderyhmäksi jakeluun voi valita kaikki kotitaloudet tai sen voi kohdentaa jakelun oikealle kohderyhmälle. Pienin jakelualue on yksittäinen jakelupiiri, joka on usein noin korttelin kokoinen. Liitettäessä kampanjaan esimerkiksi kilpailukuponki, voidaan mainoksen tehoa seurata ja kerätä myös asiakastietoa. Lisäksi voidaan jakelu kohdentaa asuintyypin mukaan eri talouksiin pien- tai kerrostaloihin. SSM auttaa jakelualueen suunnittelussa ja aluevalinnassa.
Korkea tutustumisaste
Suora on yksi luetuimpia medioita, sillä jopa n. 90 % suomalaisista on kiinnostuneita vastaanottamaan kotiinsa paperille painettua suoramainontaa. Osoitteetonta suoramainontaa seuraa noin puolet 15–69-vuotiaista. Verrattuna muihin mainosvälineisiin, suora jättää parhaiten pysyvän muistijäljen ja aktivoi toimimaan. Suora näkyy välittömästi tuloksessa.
Paperin monipuolisuus
Käytettävissä on lukuisia eri formaatteja, sillä printissä eivät palstamillit tai sekunnit rajoita, vaan siellä on vain luovuus rajana. Jakelutuote voi olla mitä tahansa flyeristä isoon katalogiin asti – eli kaikkea mikä vain on luukuista jaettavissa. Tuotteen materiaali voi sisältää personointia, irti repäistäviä kuponkeja, liitteitä, tuotenäytteitä tai vaihtuvia sivuja. Paperiksi voi valita joko sanomalehtipaperia tai hyvälaatuista päällystettyä paperia ekologisia vaihtoehtoja unohtamatta.
Jättää muistijäljen
Suoramainonta on helppo toteuttaa ja se saa aikaan parhaimmillaan jopa usean viikon vaikutuksen. Parhaat jakelutuotteet otetaan talteen useiksi kuukausiksi. Omalla mainoslehdellä rakennetaan tehokkaasti sekä paikallista että valtakunnallista tunnettuutta ja brändiä. Suoramainonta soveltuu hyvin niin taktiseen mainontaan kuin sesonkien mainosvälineeksi. Suora jättää muistijäljen.